Thursday, August 27, 2009

Kronology Cintaku : Part 1

Yabedabedu..............En Ekal dapat pindah kejer kat Kajang. Itulah berita yang paling aku tunggu, seronok sangat.........rasa macam nak gigit gigit jer dinding pintu kat umah tur....ha...ha....gilo po??? x sebenarnya banyak sangat dugaan yang dah kami lalui selama 6 tahun kenal nie, opss....aku sebenarnya jarang sangat bercerita tentang hati n perasaan tapi...ni spesel editionlah kirenyer...he...

Ok...ok start kronologi cinta kami.....ei....malu lah plak....erm ok...aku kenal insan yang bernama Muhamad Haikal Bin Abdul Manaf nie semasa sama-sama belajar di uitm Jengka maser tu aku tengah ambil diploma. Main mis call...miscal..heh...heh...ingat lagi time tur aku ita, nor, ramidah and marcel...duduk dalam bilik bosan giler tiber-tiber ita bersuara"wei aper kater kiter main miscal-miscal....yerlah time tur excited sangat baru beli hp nokia3310 "ok korang bagi semua no budak laki dalam hp korang aku miscall n korang miscal no budak laki dalam hp aku, amacam" he...he ita berkata."ok sonok tur.....so terjadilah sistem barter menukar no hp dak-dak laki yang menjadi mangsa.........dan antara mangsanya ialah en ekal..........ops....bukan mangsa, tapi kenalan baru...akupun dengan ligatnya mendail no dak-dak laki he..he...gatai pulak rasernyer....erm biasalah baru meningkat remaja....ALASAN??? Ok...back to story, dalam banyak banyak no yang aku miscal........ada satu jer no yang akan balas balik tak kire biler maser aku miscal....pagi? tengahari?petang?malam?tengah malam?.....subuh? aik dalam hati aku terdetik....budak nie x tido ker....sentiasa ada masa.

TIBER-TIBER...satu pagi yang hening hp aku berbunyi n mesg masuk......lebih kurang macam nilah bunyinyer " salam..lu jangan main2, kang terkene sama jenis...naye je..."itulah ayat mesg yang baru aku dapat dari no yang aku selalu miscall siang malam tur.....wa...aku terus terjun katil bangun. Dalam ati cakap.."ewah bukan main lagi mamat nie.....akupun balas "Assalamualaikum.....nama saya Sahida, student banking uitm jengka. Saya kawan ramidah.awak haikal kan???saya pompuan la bukan lelaki.Sorry ganggu selalu miscall awak....tiber2 jer aku jadi terlalu jujur, bukan pe sebelum ni aku xderlah disclose identiti aku yang sebenar secepat itu....THEN mesg balasan berbunyi......"Salam,...oh yer ker mintak maaf. Saya ingat saper tadi, selalu miscall, yer saya haikal.....then...bla...bla......bla............(to be continued in part 2)

No comments:

Post a Comment